Poczucie humoru jako jedna z wartości organizacji

Poczucie humoru jako jedna z wartości organizacji

Napisałem tytuł tego wpisu, a potem stwierdziłem, że wyszedł mi bardzo pompatyczny i wzniosły. Prawdopodobnie dla tego, że poczucie humoru traktuję śmiertelnie poważnie. 

Dziś chciałem Ci powiedzieć jaką rolę pełni humor w naszej organizacji oraz, żeby nie być gołosłownym zaprosić do obejrzenia krótkiego filmu, który moim zdaniem dość dobrze obrazuje to, jak podchodzimy do tego tematu.

Jaką rolę pełni poczucie humoru?

Moim zdaniem pełni ich kilka. Przede wszystkim pozwala “rozluźnić atmosferę” i zbliżyć się do siebie, ułatwia przejść przez trudności i pobudza nas intelektualnie.

Rozluźnienie atmosfery bardzo pomaga w budowaniu kultury szczerości. Gdy żartujemy razem zbliżamy się do siebie niezależnie od stanowiska i miejscu w hierarchii. Łatwiej jest osobie będącej na stażu wejść we współpracę z menedżerem jeśli czuje, że w firmie pracują “zwyczajni ludzie” i można z nimi rozmawiać mniej formalnym językiem, a wręcz pośmiać się razem.

Z drugiej strony łatwiej jest też mówić o rzeczach trudnych i pokonywać trudności jakie stawia przed nami rzeczywistość. Ostatnio wokół jest tak ciężko i tak poważnie, że umiejętność łagodzenia stresu wszelkimi dostępnymi sposobami jest niezwykle ważna. Żartowanie z okropnej rzeczywistości to niesamowicie dobra odskocznia. Nie rozwiąże problemów, ale sprawi, że może choć na chwilę ktoś się uśmiechnie. Wiedzieli o tym nasi dziadkowie w czasie II wojny światowej – jest wiele zachowanych dowodów na ten temat. Obecnie bardzo dobrze żartem posługuje broniąca się przed inwazją ukraina. Powstało nawet Ukrainian Meme Forces, a sami żołnierze publikują masę zabawnych filmików.  

 

FYlJXI8WIAANUJW
źródło: Ukrainian Memes Forces

Poczucie humoru to także domena ludzi inteligentnych. Osoby rozwinięte intelektualnie potrafią szukać analogii czy metafor ponieważ ich system komunikacji jest bardziej wyrafinowany. Rozmowa staje się ciekawsza, prezentacje bardziej barwne, a wiedza przekazywana na szkoleniach łatwiejsza do przyswojenia dzięki skojarzeniom i barwnym przerywnikom.

Czego nie załatwimy żartem?

Myślę, że czytając ten tekst w Twojej głowie pojawia się wiele zastrzeżeń. I słusznie, bo poczucie humoru to jak dobra przyprawa, a nie danie główne jeśli mówimy o kulturze firmy. Nie zastąpi nam dobrego feedbacku, konkretnego działania czy niesienia pomocy tam, gdzie jest potrzebna. Można zatrudniać, zwalniać, motywować, wspierać, rozwiązywać problemy, ale dlaczego nie okrasić tego dobrą atmosferą? Nam to się sprawdza.

Obiecałem Ci próbkę naszego poczucia humoru. Poniżej znajdziesz film jaki sprawiliśmy sobie przy okazji 10 urodzin. Myślę, że wiele wyjaśni…

Mam też taką refleksję, że osoby z poczuciem humoru po prostu lepiej do nas pasują. Zapewnie można poszukać jakiej korelacji tej cechy z innymi, których poszukujemy, ale po prostu tak już jest. Czy jest to więc jedna z naszych wartości firmowych? Wygląda na to, że tak 😉

Jak u Ciebie z poczuciem humoru?

A może masz chęć popracować z nami? 

Zerknij 👉 tutaj, może któraś z propozycji będzie dla Ciebie? Czekamy na Ciebię! (nie żartuję).

Photo by Fran on Unsplash

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.